Senin, 12 Oktober 2015

Sukadana. When we see the beauty of the beaches on the island of Datok, so now we see the city Sukadana. Usually in December-January is a good time to do sightseeing visit the oldest city in West Kalimantan is because in these months the locals are doing durian harvest. Usually each major crop or fruit feast called many people make dodol durian in the local area called lempok, lempok-lempok District of North Kayong production has been frequently exhibited at events hawker area, even has penetrated the world market. Durian native of the area is also often sold out of the district and its main purpose is usually to the area of ​​Ketapang. In addition to having a distinctive taste of durian from Sukadana also has a diversity of its variety (variant), making it suitable for scientists who will examine the durian fruit in the region.
Not only durian, monkeys, animals and orangutan (Pongo pygmaeus) at harvest durian also come into orchards during the day, so today is a good time to examine the behavior of the animals live in the forest habitat. So while culinary pegunjung can also enjoy the wildlife which is attached to this Sukadana area.
To support government travelers to this area have also been repairing roads and other supporting facilities. City government also has to bring in investors to make hotel as a means to stay. With the construction of this hotel the city's facilities will be complete so that it supports the comfort of the travelers. The location of the hotel is being built is located on the waterfront so that it will add to the impression of the exotic, the scenery in this Datok island beach was not as beautiful with the beaches in other parts of Indonesia.
In addition to beach tourism, eco-tourism also has prospects in the North Kayong district, a beach located in the district of Sukadana is part of the National Park Mountain Trench to biodiversity (biodiversity) in the region is also famous around the world. Ugly street ... There are still bad road in the northern Kayong .... especially after Trunk Bay towards packet 5 and packet 7 (river crate), the course with holes ranging from the junction package 4 .... road that connects still marked damaged asphalt and macadam ugly. growing is a difficult area regions 6 and pack 7 packs crate river .... this is due to poor infrastructure. Most officials came to this area by the river so that the means of transportation is never continue ...

 
 dragon dance Sukadana
 
Lion dance performances in the pagoda Sukadana

Translation :

Sukadana
Kalau kita sudah melihat tentang keindahan pantai Pulau Datok, maka sekarang kita melihat kota Sukadana. Biasanya pada bulan Desember - Januari merupakan saat yang tepat untuk melakukan wisata mengunjungi kota tertua di Kalimantan Barat ini karena pada bulan-bulan ini penduduk setempat sedang melakukan panen durian. Biasanya tiap panen besar atau disebut buah raya penduduk banyak membuat dodol durian yang di daerah setempat disebut lempok, lempok-lempok produksi Kabupaten Kayong Utara ini sudah sering dipamerkan pada acara-acara jajanan daerah, bahkan sudah menembus pasar dunia. Durian asli dari daerah ini juga sering dijual keluar kabupaten dan biasanya tujuan utamanya ke daerah Kabupaten Ketapang. Selain memiliki rasa yang khas durian dari Sukadana ini juga memiliki keanekaragaman varitasnya (variant), sehingga cocok untuk para ilmuwan yang akan meneliti buah durian di kawasan ini.

Tak hanya durian, monyet, hewan dan orang utan (Pongo pygmaeus) pada saat panen durian juga datang ke kebun-kebun buah pada siang hari, sehingga saat ini juga merupakan saat yang tepat untuk meneliti perilaku satwa orang hutan langsung di habitatnya. Jadi sambil berwisata kuliner pegunjung juga dapat menikmati kehidupan binatang liar yang tedapat di daerah Sukadana ini.

Untuk mendukung pelancong ke daerah ini pemerintah juga telah memperbaiki sarana jalan dan fasilitas pendukung lainnya. Pemerintah Kota juga telah mendatangkan investor untuk membuat hotel sebagai sarana untuk menginap. Dengan adanya pembangunan hotel ini maka fasilitas kota ini akan semakin lengkap sehingga mendukung kenyamanan para pelancong. Adapun letak hotel yang sedang dibangun ini berada di tepi pantai sehingga akan menambah kesan eksotiknya, pemandangan yang ada di pantai Pulau Datok ini pun tidak kalah indahnya dengan pantai-pantai di daerah lain di Indonesia.

Selain wisata pantai, eko tourism juga mempunyai prospek di daerah Kabupaten Kayong Utara ini, pantai yang terletak di Kecamatan Sukadana ini merupakan bagian dari kawasan Taman Nasional Gunung Palung sehingga keanekaragaman hayati (biodiversiti) di kawasan ini juga terkenal di seluruh dunia. Jalan Jelek...Masih terdapat jalan jelek di daerah kayong utara....terutama setelah Teluk Batang menuju paket 5 dan paket 7 (sungai sepeti), jalannya berlubang-lubang mulai dari pertigaan paket 4....jalan yang menghubungkan masih diwarnai aspal rusak dan makadam jelek. daerah yang sulit berkembang adalah daerah paket 6 dan paket 7 sungai sepeti.... hal ini karena sarana prasarana yang jelek. Kebanyakan pejabat datang ke daerah ini melalui sungai sehingga sarana tranportasi tidak pernah ter follow up...
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar